2017年7月15日 星期六

Stock Selling: That's The Question (2)

近日港美股市皆旺, 我就講沽貨, 真夠哂黑人憎XD 但既然上次洗濕咗個頭, 今日就體育阿Q精神寫埋佢啦。

William O' Neil提及的selling rules, 橫跨“牛三尾聲”、“頹勢初現”和“跌破支持位”3個階段, 但這幾個stages, 可以接連發生, 散户連喘氣的機會都無。所以我亦綜合文章, 只撰最詳盡的5個作介紹。其他的, 煩請大家參閲全書。

-----------------------------------------------------------
6. Stock Splits

一隻股票如在分拆後的頭1-2週, 就升逾25-50%, 就是售出的訊號。

例子: 呢隻ANY自7月12日分拆以來, 股價在一星期内, 由3蚊零升至最高6.2幾, 升幅近100%。可惜一剎那不代表永恆, 依家跌番去4.38元。



7. Selling On The Way Down From The Top

如在股票上升期完結前, 未趕得切賣貨, 就在first breakdown後, 看看有冇反彈位可走人。

例子: 呢個case好難揾, 惟有用GS。它自三月頭開始, 已愈來愈多陰燭, 未能延續之前的price rally。所以“紅色堆”中的黑點, 已是走貨的訊號。 (註: 小妹之前買GS蝕錢, 就係因為太遲沽貨。)




8. Increase In Consecutive Down Days

一周内太多日升, 唔得; 而一周内太多日跌, 亦唔得。(所以我有時都好憎做間尺黨XD)

但見到“每跌4/5日,才升2/3日”之類的模式, 就知唔慌好嘢。

例子: 可參考番上述GS技術圖的三月表現。


9. 200-Day Moving Average Line

某些個股的現價, 比較200天平均移動線, 高逾70%-100%, 散户便可考慮沽貨。(惟作者甚少用此條件賣股)

例子: 現時太多老美股狂牛, 求其揾隻都有。NVDA的SMA更是升近3倍(42.74164.95)。然而, 僅以此條件沽貨, 就如單看高P/E而賣股一樣, 將來多數會後悔。




10. Upper Channel Line

如股價升得太急, 突破了上軌道線的正常位, 散户便可考慮在此climax top先行獲利。

例子: JD自今年初升至五月,upper channel line本來一直正常。但5月8日的一個big surge, 突破了上軌道線, 此股其後走勢便開始動盪。


(嗰兩條藍色uptrend lines喺我畫嘅, 大家唔准笑XD)

-----------------------------------------------------------
寫考慮賣股的訊號, 唔代表我係末日博士, 而我亦唔鍾意唱衰個市。事實上, 我組合内40%多為現金(連人民幣定期), 負債亦不多。萬一熊市前走唔哂貨, 我衰極都仲可玩“價值回歸”(即坐貨)。但對有margin/玩derivatives的散户來説, 掌握時機的迫切性便更高。不論牛熊, 都諗住“無限補時”, 或“只買不賣”的, 長遠只會拉低absolute return。

可能有人對技術分析嗤之以鼻, 但對我以言, 只要賺到錢, 理得佢用把間尺(度圖), 定係用放大鏡(睇年報)。不同人有不同的方法, 美股隊長本新書亦提及: 他身邊有朋友用一招“cup and handle”, 多年累積的回報, 足以買一層幾百呎的港樓。

技術圖表面看似lagged data。但一枝可靠的温度計, 即使顯示的是幾秒前的體温, 亦足以協助病人盡快求醫。相反, 在technicals發出由牛轉熊的訊號時, Wall Street竟然仲可以對企業的earnings, 整埋哋rosy forecasts。你信得太遲, 分分鐘等於沽貨太遲。

我雖常沽早咗股票(笑), 但比起賺少哋, 我更害怕的是: 高估自己坐足牛三的能力。

-----------------------------------------------------------
P.S. (1)近日看到風兄的分享, 除了難過就是無奈。人生無常, 衷心祝福他與家人最好的✨

(2)原來我之前篇“Gotham”故仔爛尾, 下次補返個(衰)結局先。

42 則留言:

  1. 京東和上次的baba很似呢

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實妳寫咁多技術分析會否好攰(>﹏<)
      好似花好時間咁,下次寫番多哋自己嘢吧~

      刪除
    2. Yes Ar Sue,其實uptrend lines不一定要畫出來,因有哋股的advance stage都幾明顯。

      Baba同JD業務相似,連近半年的走勢都似😅

      刪除
    3. “下次寫番多哋自己嘢吧”
      係呢,如像外國某些bloggers般,燈油火爉搬哂上blog、再講下點慳錢,就可以極速整到篇文...只可惜我唔鐘意在blog中講私人野。

      如果係抒發生活難關的文章,我會理解並支持,但hyper文我就較少看了。

      刪除
    4. 其實finance blogs主要講番財務資訊,才最正常。
      假如我follow個beauty blogger,都係想睇她分享扮靚方法,而非為了看她日日p圖的自拍相吧 =P

      刪除
    5. “日日p圖的自拍相”
      人家是為了收兵嘛😂

      “finance blogs主要講番財務資訊”
      咁唔係每個blog都是finance orientated嘅...

      我個人想多建立“成長性思維”。即使係批評我的技術分析,只要係理性分享,皆無任歡迎。我想有constructive feedbacks,也要先付出constructive sharing吧。唔通我登幾張自己嘅相,會突然有人認真同我講market?

      刪除
  2. -多謝樓主用心揾case 毅力值得一讚��

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你的支持🙏

      揾case堅係晒時間,通常撞一堆冧把,先有一個啱用😂

      刪除
    2. US stocks use alphabets as codes, not numbers!

      刪除
    3. Keith兄,“冧把”一詞係symbolic咁用下啫,anyway thanks for your reminder~

      刪除
  3. Cherry, thank you so much.
    You ignited my interest in re-reading
    How to make money in Stock Market.

    I agree with your view on using TA.
    I am a dedicated member of the Ruler Party. ;)

    回覆刪除
    回覆
    1. Thanks a lot for your support! I am just a layman sharing petty views, hope you will discover more by reading the book again:)

      TA is definitely useful for analysing US stocks. It's good that you are a dedicated supporter, whereas I myself am far from devoted (as I only write 2-3 posts per month😂)

      刪除
  4. 和Sue Sue同感,香港的blog readers好少會認真睇technicals(仲要是美股),大多人只想買輕鬆股收下息。

    Cherry姐想認真寫的話,不如去seeking alpha吧/_\

    回覆刪除
    回覆
    1. Sammy,我仲係BB班,真不敢去SA獻醜啦😱

      而且SA哋讀者大多都critical,level仲高過不少bloggers(包括我)。如你想在SA發文的話,就要有時間+心理凖備,去應對一班奄尖網友~當然你可以選擇唔覆佢地留言嘅XD

      刪除
    2. Oh my God Sammy...竟然有SA作者建議散戶“只買不賣”:

      https://seekingalpha.com/article/4087584-remember-next-bear-market?ifp=0&utoken=1b33e6a67285147ed2b0acbdee580da00ba37722

      Early 2016根本唔係material recession。係咪作者太年輕,未經歴過“cash is king”的年代?😂😂

      刪除
    3. 嘩X佢個肺呀=_=佢叫人recession前唔好賣股,難道他忘了08年時,幾多美國人拿food stamp排隊取食物? 大佬,有時一蚊雞可以難倒英雄架。Cash flow同健康一樣,風和日麗時你就唔覺佢重要,逆境時你就知味道~~

      刪除
    4. Sammy正解👍👍伸妳一個大讚。害人的大師/説法,真係周圍都有,不止香港。

      雖此文作者叫讀者揀好股持有,但呢樣又係hindsight bias。表面“好”的公司,有些recession過後可返回之前的高價,但有些只會繼續一沉百踩。

      我從不會溝淡(esp.美股),入錯股/入錯位就應承認,而非期望市場按自己的意願來行。

      P.S. VIX又跌到去10以下,但low volatility的格局不能持久,所以個市嚟緊將有動盪。Sammy妳同我不妨昅實哋😂

      刪除
    5. 咁‘溝淡’同‘分段吸納’有哋唔同嘅,後者是有planning,有資金預留作配合大市之用(如恆指每跌500,就入一手); 但前者似係唔甘心蝕錢,才一直溝淡想拉勺條數囉。

      其實我都不懂太多,希望不會有人笑我的留言呢 囧囧

      刪除
    6. Sammy妳太謙虛了~其實妳同Ar Sue都pick up得好快(起碼好過我),唔好再話女士們天生的數底較差啦😂Practice makes perfect👍

      投資領域,並不是一個容納到ego的地方;今日仍睇緊你blog的,明天在操作上分分鐘已超越你,所以“轉益多師”最緊要✨

      刪除
  5. William O'Neil book looks really useful!

    回覆刪除
    回覆
    1. Yes sure,reading the entire book is much better than reading my synopsis👍

      刪除
  6. //惟作者甚少用此條件賣股
    第9點,好在有呢句。似為自己沽遲左添。XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 池兄無論波馬膽股,全部皆精,唔駛好似我咁做教條派呢XD

      刪除
  7. Cherry,咁樣係你自己嘅實戰中,有無test到邊個沽出指標最有效呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 水晶皇兄,我美股持貨不多。逢係賣出的,多是看uptrend/downtrend lines配合volume。

      其實很多indicators都要綜合睇,所以我濳意識中混埋其他指標,亦不為奇。未知你多是用開哪個沽出指標呢?

      刪除
    2. 我現時並無美股,之前就主力持有巴郡b股,都係用巴菲特回購指標(低於賬面120%)操作。當係trade過一至兩次後,幾乎就無機會啦,因為從沒有到達接近嘅價位可以俾我買入!

      而近期,都想試試用stcr系統操作下,不過尚未開IB戶口,要等開戶口完成後,先可以試試!

      刪除
    3. 謝水晶皇兄的分享!巴郡B我未買賣過,但它近期較多陰燭、RSI同動能都差少少。如我係你,不妨等它有利好訊號,再入番哋博新一輪advance stage吧。

      “試試用stcr系統操作下”
      《美股隊長手冊》書中p.239-241,提及用SCTR揀頭20-30隻股的篩選方法。惟IB的買賣佣金為“總持貨價”x0.5%(只是最低佣金為1美金)。所以如太頻繁用SCTR換股的話,便不能忽視佣金方面的支出。

      期待你更多的分享👍good luck!

      刪除
  8. 回覆
    1. 衷心祝福風兄及你的女兒,未來日子只有幸福、没有痛苦✨

      刪除
  9. 謝謝分享~森而認為用咩準則沽貨都唔係最緊要,最緊要係要堅持用同一方法,唔好左搖右擺,一時睇平均線,一時睇回報率,一時睇消息,咁肯定錯晒。

    回覆刪除
    回覆
    1. 非常同意森而兄的分享✨哋人話股市專收叻仔,但我覺得紀律和謙虛,才是致勝之道。

      一個普通散户,不可能兼顧太多不同的方法。如其道聼途説、轉來轉去,倒不如同一招練足一萬次~森而兄就係佼佼者👍

      刪除
  10. '某些個股的現價, 比較200天平均移動線, 高逾70%-100%, 散户便可考慮沽貨。"

    佢好多hardcode嘅%數字唔啱架。例如佢寫cup and handle跌多過35%就錯嘅機會大,但其實佢書入面好多例子都超過呢個數但都係照升都冇人信。

    我嘅做法係將每隻股都用平均每日波幅唻做normalization然後先睇,咁會準D。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝Derek兄的好分享👍可能Mr O`Neil身處的黄金時期,始終同現時有分別,所以我亦同意佢講的hardcore數字,不用盡信。

      正如他提及:“37%的stock`s price movement歸因於其industry group的表現;而12%則歸因於其overall sector的表現。”呢哋數據我睇完就算...

      刪除
    2. 你normalise哂哋股價,真係好勤力👍始終不少blue chip會隨通漲升幅(長年計算),所以單看表面價格,而忽略背後的環境,會睇少好多真正的變化。

      “但其實佢書入面好多例子都超過呢個數但都係照升都冇人信。”

      單係分“cup with handle”定“cup without handle”,我已覺麻煩,所以極少用此方法。而Mr O`Neil書中p.315-319的case,有哋cups較似係erratic base(太窄或太闊)。但好多時事後賺錢,散户自然將之前的買入位“合法化”啦XD

      刪除
    3. 唔關勤唔勤力事, gauss normalization我用program做其實係幾句code,我等佢自己run之嘛XD

      "cup without handle"如果用daily chart的話好少出現,所以我而家已經轉左用daily.

      刪除
    4. 謝謝Derek兄的分享!用guass normalisation寫codes我就唔識了,只是較愛持有stable distribution、low volatility的個股,用來收息一流👍

      “cup without handle”表面睇似deep V,又難揾pivot point,我就當冇學過佢,睇其他indicator算了😂😂

      刪除
  11. Apart from the ‘climax top’, the other 2 sections, ‘low volume and other weak action’ and ‘breaking support’, should be analysed together, but some points are simply duplicated :)

    BTW I seldom see you mentioning Bollinger Bands ~ it is a common technical used by individual investors.



    T.L

    回覆刪除
    回覆
    1. Thanks for your comment T.L! Several parts in the books of Mark Minervini and Mr.O`Neil are repetitive, but I think they serve good purposes, and remind readers of pitfalls.

      Bollinger is a useful metric for many investors who play derivatives. However, I wouldn't rely on it solely. The band represents two standard deviations from the 20-day moving average. So when volatility increases, the bands widen.

      Yet, the increase in width can suggest either a surge or a fall in price. Other metrics should be employed together to obtain a more reliable view.

      刪除
  12. 最近股市大旺, 相信cherry妹可能好唔得閒, 應付網友跟現實中朋友的投資問題?

    回覆刪除
    回覆
    1. Joseph兄見外了,我近星期忙住揀女傭/鍾點,已睇少咗股票😅

      我較少留意blog友的身家變化。但既然Joseph兄開了thread,我便分享少少想法。你有空可睇番我在你blog post的留言👍

      刪除